1.000 rejsende har talt!
Gratis morgenmad er det vigtigste på rejsen og er dermed vigtigere end gratis WiFi.
De fleste hoteller tilbyder i dag deres gæster en lang række faciliteter, som de kan gøre brug af under deres ophold.
Hotelgæsterne er dog ikke i tvivl om hvilke af disse faciliteter, der er de vigtigste for dem. Øverst på listen over vigtigste hotelfacilieteter rangerer gratis morgenmad, hotelrestaurant og gratis WiFi. Det viser tal fra en ny undersøgelse foretaget af hoteleksperten Hotels.com blandt 1.000 rejsende fra hele verden.
Det ser ud til, at rejsende prioriterer dagens første måltid. Gratis morgenmad på hotellet er nemlig stemt ind på førstepladsen på listen over de hotelfaciliteter, som rejsende kigger efter, når de booker hotel. Dermed er gratis morgenmad lidt overraskende en vigtigere prioritet end fx gratis WiFi, der ligger på en tredjeplads.
Muligheden for at spise på hotellets restaurant ligger nr. 2 på listen og på fjerde- og femtepladen ligger hhv. parkering og 24-timers reception. Det viser tal fra en undersøgelse foretaget af hoteleksperten Hotels.com blandt 1.000 rejsende fra hele verden.
På listen over de vigtigste hotelfaciliteter ligger også parkeringsmuligheder, røgfrie områder og muligheden for at tage sig en kop kaffe og te i lobbyen, når man ankommer til hotellet. Nederst på listen ligger børne- og dyrevenlige faciliteter samt frisørsaloner. Konferencecentre og mødelokaler ligger også i bunden, og det på trods af at 35 pct. af respondenterne var forretningsrejsende.
WiFi på værelset er dog stadig et hit Selvom WiFi som overordnet hotelfacilitet tilsyneladende er mindre vigtigt end et gratis morgenmåltid, var muligheden for at være online dog fortsat den vigtigste prioritet, da respondenterne skulle udpege de værelsesfaciliteter, som de helst så værende tilgængelige.
Efter gratis WiFi er det badeværelse med bruser og størrelsen på værelset, som verdens rejsende priorierer højest. Med den stadig stigende teknologiske udvikling og afhængighed er det lidt overraskende at se, at gratis WiFi ligger på en tredjeplads på listen, og så til fordel for et gratis morgenmåltid. “Men tallene viser også, at muligheden for lige at kunne koble sig på nettet og komme i kontakt med omverdenen, trods alt stadig er en vigtig prioritet for de rejsende, i hvert fald når de befinder sig på deres hotelværelse”, fortæller Alison Couper fra Hotels.com.