Fly rejsetips

0

Flyrejser

 

 

 

Undgå ubehag ved flyrejser

Flyvning dehydrerer kroppen og gør dig træt og irritabel, men det kan undgås:

 

Råd nr. 1.

Drik masser af vand – undgå alkohol og koffeinholdige drikke.

Råd nr. 2

Spis let og husk at bevæge dig efter at du har spist, for at fremme fordøjelsen, gå eventuelt en tur i midtergangen.

Mange mennesker får hævede fødder og ankler, når de flyver over længere afstande og det er absolut ikke behageligt, så følg disse råd for at mindske scenerne:

flykabineRåd nr. 3

Bevæg dine fødder og ankler jævnligt under flyveturen, lav drejende bevægelser med anklerne og bevæg fødderne op og ned samt vrik med tæerne. Kan du komme til at gå lidt rundt, så er det også godt.

Råd nr. 4

Er du meget udsat for hævede fødder og underben ved flyrejser kan det være en god ide at købe et par flystrømper. Hvis du vil bruge et par af disse rejsestrømper, som de også kaldes, så skal du huske at tage dem på fra morgenstunden efter at du har været i bad, for at få maksimal udnyttelse af deres evner til at øge blodcirkulationen i underbenene.

Er du urolig og måske lidt nervøs, når du flyver kan du med fordel lave lidt meditation undervejs.

Råd nr. 5

Tag nogle dybe indåndinger gennem næsen og pust ligeså stille ud, gentag øvelsen i nogle minutter. Dette vil give dig ro i sindet.

Jetlag opstår ofte ved længere flyrejser, men det kan mindskes.

Råd nr. 6

Hvis du passerer flere tidszoner under flyrejsen, kan du mindske jetlag med et enkelt tiltag.

Råd nr. 7

Hvis der er større tidsforskelle imellem afrejse og ankomst destination, kan du med fordel indstille dit ur efter den nye tid løbende, i stedet for omgående at stille det til tiden for ankomst tidszonen, på denne måde vender du dig gradvist til den nye tidszone.

 

Share.

About Author

Comments are closed.