Et forsikringsselskab dækker refundering af depositum for rejser

0

Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner

Covid-19 påvirker fortsat rejseaktiviteter i hele verden, og et stigende antal kunder i Codan henvender sig med spørgsmål om at ændre eller aflyse sommerplaner.

En del skal snart betale for ferier, der muligvis ikke kan eller ønskes at blive gennemført, og flere har allerede indbetalt det første depositum, da de bookede rejsen.
Codan har derfor ekstraordinært besluttet at dække refundering af depositum og opfordrer kunder til at kontakte forsikringsselskabet for at høre om deres muligheder.

Ferie aflyst hvad gør jeg

”Vi vil gerne hjælpe kunder, der er bekymrede for, om de kommer afsted på ferie, da landegrænser er lukkede, og udsigten til, at de åbner, er fortsat usikker. Der er også kunder, som allerede nu ved, at de ikke ønsker at tage af sted på grund af eventuel smitterisiko. Uanset årsagen, er vi klar til at se på, hvordan vi bedst kan hjælpe,” siger Mads Foged, Privatdirektør i Codan.

”Normalt kan afbestillingsforsikringen først benyttes umiddelbart før afrejse. En kunde, der eksempelvis har planlagt en rejse til Spanien i juli, skulle have ventet med at aflyse ferien og fortsætte med at betale eventuelle restbeløb til feriehuset for at være dækket. Det giver ikke mening for hverken dem eller os, og derfor har kunder nu en mulighed for at få depositummet refunderet hos os,” siger han.

15 gange så mange henvendelser


Codan har indtil videre registreret fem gange så mange sager på rejseforsikringen fra marts og frem til i dag, sammenlignet med samme periode sidste år, og forsikringsselskabet har på travle dage fået 15 gange så mange henvendelser fra kunder end normalt.


For at en kunde i Codan kan få hjælp til at dække refundering af depositum, skal de have bestilt sommerrejsen til udlandet inden den 13. marts 2020 og have tilvalgt afbestillingsdækning. Det gælder for rejser til og med august 2020, og Udenrigsministeriet skal stadig fraråde indrejse på afbestillingstidspunktet.

Codan kan hjælpe med allerede betalt depositum for feriehuse, campingpladser og ferielejligheder for de kunder, som selv har planlagt og bestilt rejsen.
Hvis kunder har bestilt flybilletter eller en pakkerejse, skal de fortsat kontakte deres rejseselskab.
Codan forsikrer 245.000 husstande i Danmark, hvoraf en del af har tegnet en rejseforsikring med afbestillingsdækning.

Share.

About Author

Comments are closed.